неділя, 4 лютого 2024 р.

Емоційне налаштування учнів НУШ

 ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ

ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ

СУЧАСНОГО УРОКУ

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ

(Практичний посібник)

АВТОР: БАРДАК СВІТЛАНА АНАТОЛІЇВНА,

вища кваліфікаційна категорія.


ВСТУП

Наш час – це час змін. Зміни відбуваються і в освітньому процесі. Будь-яка стратегія розвитку освітнього процесу відбувається з єдиною метою - підвищення якості освіти.

Сучасному суспільству потрібна компетентна особистість, тому головним вектором оновлення змісту освіти є компетентнісний підхід та формування ключових життєвих компетентностей особистості. А отже, обов'язок педагога Нової української школи  - це пошук таких форм проведення уроку, які захопили б, принесли радість і задоволення.Сучасний урок має бути актуальним для теперішнього часу й одночасно дієвим, тобто таким який відповідає інтересам дитини й суспільства в цілому. Кожен учитель намагається відшукати цікаві методи роботи з дітьми, обрати певну тактику, стиль роботи,намагається створити умови для позитивного розвитку.[7]  Отже, сучасний урок не може бути простою передачею знань від учителя до учня.

Кожен урок має свою структуру (етапи). Вони складають макроструктуру уроку. У макроструктурі кожного уроку початок виділяється в самостійний етап – “Організація класу до уроку“, а кінець – “Підсумок уроку“. Ці етапи створюють рамки, в яких відбувається процес навчання або його частина.

В. О. Онищук відзначав, що макроструктура уроку характеризується тим, що в ній жорсткість і гнучкість, постійність і змінюваність діалектично взаємозв’язані і перебувають у протиріччі.

Багато вчителів розуміє, що організаційний етап уроку – найменша, але найбільш важлива його частина, адже це не тільки перевірка готовності учнів до сприйняття інформації, це їх психологічне налаштування на досягнення мети уроку.

У педагогічній практиці часто можна спостерігати, що вчитель довго не може заспокоїти учнів, коли почався урок. Причин подібної ситуації декілька, серед них: об’єктивні – психологічні особливості дітей і суб’єктивні – у дітей досконало не сформовані такі якості особистості, як організованість і дисциплінованість.

Організація учнів до уроку не повинна забирати багато часу, згодом може взагалі тривати менше хвилини, але повинна характеризуватися певним динамізмом, давати учням заряд психічної енергії і працездатності.

          Організаційний момент уроку націлений на підготовку учнів до продуктивної роботи. Для цього вчитель має вміти визначити емоційний фон класу, за необхідності — підсилити або скоригувати його.

Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості,  забезпечити нормальну зовнішню обстановку

для роботи та психологічний настрій учнів на нормальну роботу. [8]

 Видатний педагог Песталоцці пропонував починати будь-яке спільне навчання людей із об’єднання їх «через настрій».

У працях відомого педагога К.Д.Ушинського є думка, що дитина розпізнає серцем почуття, які вона викликає в дорослих.

Стоуенс, англійський учений, стверджував, що учні, які емоційно налаштовані на урок, досягають значно більших результатів, ніж ті, яких не заохочували.


Ознайомитися із посібником можна за посиланням  


Емоційне налаштування учнів НУШ

  ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ СУЧАСНОГО УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ (Практичний посібник) АВТОР: БАРДАК СВІТ...